Podczas gdy pierwszy model projektora z natywnym 4K nie powala kontrastem jak na swoje 1080p, to obraz wyświetlany z 4K i 1080p zapiera dech. To prawdziwy flagowy produkt JVC posiadający zaawansowany laser, optykę i wystarczająca jasność by podświetlić ogromna gamę ekranów.

 

Chociaż technologia 4K jest już standardem w modelach o płaskich ekranach, to wprowadzenie jej postępowało bardzo wolno. Do tej pory jedynie Sony przedstawił model obsługujący 4K, podczas gdy inni producenci oferują modele obsługujące formaty quasi-4K, jednak bardziej przystępne cenowo. JVC zaproponował system s-shift, który z czasem okazał się bardzo bliski systemowi 4K. Jednakże e-shift było tylko czasowym rozwiązaniem, do czasu uzyskania obsługi 4K D-ILA. Ten dzień nadszedł i firma wprowadziła na rynek model DLA-RS4500. Model ten znacząco różni się od wcześniejszych modeli projektorów. Posiada trzy panele D-ILA, silnik laserowy i wielki obiektyw.

 

Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, ze nowy model nie różni się od swoich poprzedników. Zaprojektowany jest w podobnym stylu, ale jest to znacznie cięższe urządzenie z dużo większą obudową.

 

W całości oszklony zoom został zaprojektowany specjalnie dla tego projektora. JVC zawsze była pionierem jeśli chodzi o optykę, ale to rozwiązanie podnosi ich produkty o klasę wyżej. Ostrość obrazu była prawie idealna w każdym punkcie ekranu. JVC jest słusznie dumny z 18 elementów, 16-grupowym 100mmdiameter całkowicie przeszklonym zoomem optycznym, który został zaprojektowany specjalnie dla tego projektora. Firma zawsze pod warunkiem fantastyczne optykę, ale ten projekt zabiera go na nowy poziom.

 

Na tylnej ściance istnieje port 2.0b HDMI z HDCP 2.2, port Ethernet oraz port RS-232. Najbardziej widoczną zmianą tylnego panelu jest nowe wejście USB służące do aktualizacji oprogramowania.

 

Wewnątrz znajduje się zupełnie nowy laser BLU-Escent. Tak jak w przypadku poprzednich modeli profesjonalnych projektorów, JVC używa lasera. Laser zbudowany jest z sześciu niezależnych źródeł światła, po 8 diod każde. Diody w każdym źródle są wymienialne. Jest to nowoczesne rozwiązanie, niespotykane w innych projektorach.

 

JVC udoskonalił proces konfiguracji nowego projektora. Menu pozostało niezmienione, jednak niektóre funkcje są bardziej przejrzyste. Na przykład kolor profili sa teraz nazwane odpowiednio względem gamy kolorów w gamie BT.709, BT.709 dla materiału HD, BT.2020 dla HDR i DCI do zastosowań profesjonalnych.

 

Pilot zdalnego sterowania jest niemal identyczny jak poprzednicy. Zostały zmienione przyciski, by zapewnić jeszcze lepszy dostęp do trybów wyświetlania i ustawień obiektywu. Tryb podświetlenia zawsze był łatwo dostępny, tak też jest i w tym modelu.

 

Projektor wyposażony jest w ręczną przesłonę obiektywu, by dostroić jasność i kontrast. Przesłona jest bardziej dynamiczna niż to do czego przyzwyczaiły nas wcześniejsze modele. JVC utrzymuje, że szczytowa jasność utrzymuje się na poziomie 3100 lumenów.

 

Doskonały kontrast z niskimi poziomami czerni zawsze było największym atutem JVC, najnowszy model ma większą jasność. Nowy panel 4K, mierzony na pozycji mid-zoom, osiągnął wartość około 9000: 1, przy czym najwyższy kontrast natywny (bez ściemniania lasera) został osiągnięty na poziomie około 28.000: 1.

 

Podobnie jak w większości projektorów dostępnych na rynku, DLA-RS4500 wyposażony został w wiele „ulepszeń”. Możemy zaliczyć do nich interpolacja, która działa na wszystkie przychodzące sygnały, włączając 4K HDR, nawet jeśli jest na najniższym poziomie. Projektor posiada również nowy tryb niskiej latencji dla graczy. Dzięki nowym trybom to interpolacja nie może być włączona razem z trybem low-latency, nie ma wpływy na przesyłanie obrazu.

 

Źródło